Search

Thursday, March 31, 2011

O Souverain, ô Juge, ô Pere (Oh Lord, Oh Judge, Oh Father)

Ô Souverain, ô Juge, ô PereOh Lord, Oh Judge, Oh Father
Ah! tout est bien fini.
Mon beau rêve de gloire,
mes rêves de bonheur
s'envolent à jamais!

Tu m'as pris mon amour,
tu me prends la victoire,
Seigneur, je me soumets!
O souverain, ô juge, ô père,
toujours voilé, présent toujours,
je t'adorais au temps prospère,
et te bénis aux sombres jour.
Je vais où ta loi me réclame,
libre de tous regrets humains.
O souverain, ô juge, ô père,
ta seule image est dans mon âme
que je remets entre tes mains.

O firmament azur, lumière,
esprits d'en haut, penchés sur moi,
c'est le soldat que désespère,
mais le chrétien garde sa foi.
Tu peux venir, tu peux paraître,
aurore du jour éternel.
O souverain, ô juge, ô père!
Le serviteur d'un juste maître
répond sans crainte à ton appel,
ô souverain, ô juge, ô père!
Ah! All is over, finished!
My beautiful dream of glory,
my dreams of happiness,
have flown away forever!

You take away my love,
you take away my victory,
Lord, I submit myself to you!
Oh Lord, Oh Judge, Oh Father,
always veiled, (but) always present,
I loved you when times were good (prosperous)
And I praise you on somber days
I go where your law leads me,
free of human regrets.
Oh Lord, Oh Judge, Oh Father,
your image alone for my soul is
where I submit into your hands.

Oh Heaven above, so blue, so bright...
spirits from above, looked at me,
although this soldier may be in despair,
but his Christian faith remains.
You may come, you may appear to me,
at the dawn of the eternal day.
Oh Lord, Oh Judge, Oh Father!
As the servant of a just Lord,
I will respond to your call without fear,
Oh Lord, Oh Judge, Oh Father!

No comments: